משרד הדתות: אין לקיים תפילה ברחבת הכותל העליונה

במכתב מציין עו"ד פת, כי בהתאם להחלטת הממשלה בעניין הסדרי התפילה, נקבע כי הרחבה העליונה לא תשמש לצרכי תפילה, וכי כבר כיום ניתן לקיים את התפילה בעזרת ישראל.
איתי גדסי 1 Comment on משרד הדתות: אין לקיים תפילה ברחבת הכותל העליונה

טלטלה בפרשת הרפורמים בכותל • היועמ"ש של משרד הדתות עו"ד ישראל פת, הודיע לבקשת רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ כי תיאסר התפילה המעורבת שמתוכננת מחר בידי נשות הכותל • המכתב המלא בפנים

צילום: Nati Shohat/Flash90
במכתב מציין עו"ד פת, כי בהתאם להחלטת הממשלה בעניין הסדרי התפילה, נקבע כי הרחבה העליונה לא תשמש לצרכי תפילה, וכי כבר כיום ניתן לקיים את התפילה בעזרת ישראל.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

טלטלה בפרשת הרפורמים בכותל: היועמ"ש של משרד הדתות עו"ד ישראל פת, הודיע לבקשת רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ כי תיאסר התפילה המעורבת שמתוכננת מחר בידי נשות הכותל, לאור נוהל הקיים אותו גיבש הרב רבינוביץ, האוסרת כל שימוש ברחבה העליונה, אלא במקרה הרחבה התחתונה מלאה. המשטרה תידרש לשמור על החוק והנוהל הקיים ולמנוע את התפילה המעורבת.

עו"ד פת שיגר הערב מכתב למנכ"ל התנועה הרפורמית גלעד קריב, בנוגע לתפילה המתוכננת מחר ר"ח תמוז ברחבת הכותל המערבי העליונה. במכתבו כותב היועץ המשפטי כי "בהתאם לנוהל, הרחבה העליונה כלל אינה מיועדת לתפילה ולטקסים דתיים, אלא לביקורים שוטפים, זאת בלי קשר לאופי התפילה או הטקס הדתי".

עוד הוא מציין, כי בהתאם להחלטת הממשלה בעניין הסדרי התפילה, נקבע כי הרחבה העליונה לא תשמש לצרכי תפילה, וכי כבר כיום ניתן לקיים את התפילה בעזרת ישראל.

2952aeca-e178-4457-b4aa-9a26f6a11e36

"לאחר האיזון בין כלל האינטרסים השונים הנצרכים לעניין, אין לקיים תפילה ברחבת הכותל העליונה וכי ככל שמבוקש לקיים תפילה מעורבת, ניתן יהיה לקיימה בעזרת ישראל", כתב.

יודגש, כי היועץ המשפטי של משרד הדתות ביקש לקבל את עמדת התנועה הרפורמית והמסורתית עוד היום, עד לשעה 19:00.

יצוין, כי על פי הנהלים שנקבעו בשנת 2013, רשאי רב הכותל למנוע את התפילה הרפורמית מחר ברחבה העליונה. וכי בהתאם לנוהל רק רב הכותל רשאי להתיר תפילה ברחבה זו, במקרים שהרחבה התחתונה התמלאה, ויש צורך במקום נוסף. לאור האמור לעיל, ייתכן וכבר מחר תימנע תפילת הרפורמים המעורבת המתוכננת במקום.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    על כולם להכות על חטא ולבקש סליחה ומחילה מהרפורמים